مواد کاشت ناخن (معرفی همه مواد و نحوه استفاده از آن ها!)

( 102 )

کاشت ناخن حرفه ای بسیار پر درآمد و محبوب است. امروزه در میان حرفه های مربوط به زیبایی کاشت ناخن یکی از پر طرفدار ترین ها محسوب شده و روزانه افراد زیادی به این حرفه وارد می شود. برای شروع کار در حرفه ناخن کاری یک فرد باید با مواد کاشت ناخن آشنا باشد، آشنایی با متریال های لازم برای کاشت ناخن از اصولی ترین مسائل برای شروع کار در حرفه کاشت ناخن است. اهمیت آشنایی با مواد مورد نیاز برای کاشت باعث شده امروز در این مطلب از سایت آکادمی ملانژ رویا اکبری  تصمیم بگیریم که اطلاعات جامعی در این مورد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مواد کاشت ناخن (معرفی همه مواد و نحوه استفاده از آن ها!)

متریال های لازم برای کاشت ناخن با پودر

قبل از آنکه به معرفی مواد لازم برای کاشت ناخن بپردازیم، بهتر است بدانید که کاشت ناخن به دو صورت کاشت پودر و کاشت پلی ژل انجام می شود. حال در ابتدا ما می خواهیم در مورد مواد کاشت ناخن با استفاده پودر صحبت کنیم. به طور کلی موادی که در کاشت با پودر مورد استفاده قرار می گیرد شامل موارد زیر می شود:

  • ضد قارچ

یکی از مهم ترین مواد لازم برای کاشت ناخن، محلول ضد قارچ است. محلول ضد قارچ حتما باید قبل از مواد گذاری استفاده شود. در صورت عدم استفاده از محلول ضد قارچ امکان عفونت ناخن و همچنین رشد قارچ و باکتری در زیر مواد و آسیب به سطح ناخن افزایش می یابد.

  • پرایمر کاشت

پرایمر ها هم جزو دیگر وسایل ضروری برای کاشت با پودر محسوب می شود. پرایمر ها برای ایجاد چسبندگی بین ناخن و مواد مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع مواد در سه دسته اسیدی، اسیدی متوسط و غیر اسیدی تولید شده وجود دارند. هر چقدر یک پرایمر اسیدی تر باشد عملکرد بهتری داشته اما باعث سوزش سوزن ناخن می شود.

  • پودر کاشت

از دیگر مواد کاشت ناخن می توان به پودر کاشت اشاره کرد. پودر کاشت هم در انواع مختلفی وجود دارد که مهم ترین تفاوت بین آن ها رنگشان است، به هر حال انواع پودر برای کاشت عبارت اند از:

  • پودر هلویی

رنگ این نوع پودر کمی تیره بوده و معمولا از آن برای کاور ناخن های آسیب دیده یا کاشت بیبی بومر استفاده می شود.

  • پودر سفید
کی ناخن را ترمیم کنیم؟
ادامه مطلب

پودر های سفید را برای کاشت بیبی بومر و فرنچ مورد استفاده قرار می دهند.

  • پودر کریستالی

پودرکریستالی را معمولا پودر کلیر هم می گویند. این نوع پودر رنگ شفافی داشته؛ از همین رو از آن برای دیزاین روی ناخن، کاور کاشت بیبی بومر و کاشت های بی رنگ مناسب است.

  • پودر صورتی

پودر های صورتی معمولی ترین نوع پودر بوده و معمولا کاربرد ان شبیه پودر هلویی است.

پودر صورتی

  • لیکوئید کاشت ناخن

لیکوئید هم از اصلی ترین مواد برای کاشت ناخن به شمار می رود. لیکوئید نوعی محلول است که آن را با پودر ترکیب کرده و مواد مورد نیاز برای کاشت ناخن را به وجود می آورند. یکی از مسائلی که روی کیفیت کاشت ناخن تاثیر می گذارد همین لیکوئید کاشت است. متاسفانه در حال حاضر برخی از ناخن کارها برای کاهش هزینه های کاشت ناخن از لیکوئید های دندان پزشکی استفاده می کنند؛ از همین رو ناخن های کاشت شده زرد و بسیار شکننده می شوند. در ضمن چنین لیکوئید هایی بویی بسیار زننده و تند دارند.

البته به جز تمام این ها اصلی ترین تفاوت بین لیکوئید های با کیفیت و بی کیفیت سرعت خشک شدن آن ها است. به طور کلی تمام لیکوئید ها از نظر سرعت خشک شدن در سه دسته لیکوئید های زود خشک، متوسط خشک و دیر خشک قرار می گیرند.

اینکه یک ناخن کار انتخاب کند از چه لیکوئیدی با چه سرعت خشک شدنی استفاده نماید کاملا به او بستگی دارد؛ چرا که لیکوئیدهای دیر خشک معمولا این امکان را برای ناخن کار فراهم می کنند تا فرصت بیشتری برای فرم دهی ناخن داشته باشند. در عوض لیکوئید های زود خشک باعث می شوند سرعت کار ناخن کار افزایش یابد.

  • تاپ کات یا تاپ شاین

تاپ کات ها نوعی لاک ژل بی رنگ به شمار رفته که در آخر کار باید روی ناخن کاشت شده قرار بگیرد. البته لازم به ذکر است که تاپ کات ها انواع مختلفی داشته و باید روی هر نوع کاشتی مناسب ترین آن را مورد استفاده قرار داد. برای مثال تاپ کاتی که به خوبی روی کاشت پودر می نشیند ممکن است در صورت استفاده روی ژلیش آن عملکرد را از خود نشان ندهد.

ژلیش ناخن چیست؟ آموزش ژلیش ناخن چیست به طور جامع!
ادامه مطلب

تاپ کات یا تاپ شاین

متریال های لازم برای کاشت ناخن با ژل

همانطور که در بالا هم به این مسئله اشاره کردیم، کاشت ناخن با دو روش کاشت با پودر و کاشت با ژل انجام می شود. در بالا ما در مورد مواد مورد نیاز برای کاشت با شما صحبت کردیم، حال در این قسمت می خواهیم به معرفی مواد کاشت ناخن با ژل بپردازیم. به طور کلی مواد مورد نیاز برای کاشت با ژل شامل موارد زیر می شوند:

  • ضد قارچ

در بالا هم توضیحات کاملی در مورد محلول ضد قارچ در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. به طور کلی استفاده از محلول ضد قارچ قبل از مواد گذاری اولیه لازم و ضروری بوده و به نوع کاشت ارتباطی ندارد.

  • باندر ژل

ما در کاشت با ژل به جای پرایمر برای چسبندگی مواد به سطح ناخن باید از باندر ژل استفاده کنیم. باندر ژل ماده ای است که چسبندگی فوق العاده ای بین مواد با سطح ناخن ایجاد می کند؛ از همین رو معمولا کاشت ژل استقامت و دوام بهتری دارد. البته لازم به ذکر است که برای خشک شدن باندر ژل باید ناخن داخل دستگاه یو وی قرار گیرند.

  • ژل اصلی برای کاشت

ژل اصلی کاشت ماده ای است که ما به جای ترکیب پودر و لیکوئید مورد استفاده قرار می دهید. ژل کاشت خود حالت خمیری داشته و نیازی به ترکیب آن با موادی مانند لیکوئید نخواهد بود. با توجه به اینکه در این نوع کاشت از ترکیب ماده با لیکوئید استفاده نمی شود، می توان گفت که کاشت با ژل سالم تر از کاشت با پودر است اما طبیعتا هزینه بیشتری هم در پی خواهد داشت.

  • تاپ کات یا تاپ لاین

در بالا در مورد تاپ کات یا تاپ لاین هم صحبت کردیم. بعد از انجام مراحل کاشت با ژل هم روی آن ماده ای براق به عنوان کاور قرار می دهند که به این ماده تاپ کات گفته می شود. تاپ کات نوعی لاک زل بی رنگ به شمار می رود.

تاپ کات یا تاپ لاین

سخن آخر

کیفیت موادی که برای کاشت ناخن استفاده می شود اهمیت بسیاری دارد. کیفیت مواد کاشت ناخن تاثیر مستقیمی روی سلامت مشتریان شما دارد، پس نباید آن را نادیده گرفت. همواره سعی کنید از بهترین متریال ها برای کاشت ناخن استفاده کرده و سلامتی مشتریان خود را اولویت قرار دهید؛ چرا که مواد مورد استفاده برای کاشت به صورت مستقیم با سطح ناخن در تماس بوده و امکان رساندن آسیب از طریق آن به پوست وجود دارد.

پارافین تراپی چیست و چه فوایدی برای ناخن ها دارد؟
ادامه مطلب

برای دریافت مشاوره آموزش و ثبت‌نام دوره‌ها با ما تماس بگیرید.

ثبت درخواست

لطفا صبر کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی